Suzuki DF 25 - UTGÅTT
DF25 är en riktig lättviktare med sina 72 kg och kompakta design och modellen är utrustad med flera användarvänliga egenskaper. Starten blir enklare med hjälp av CDI-tändningen och växelreglaget är placerat på framsida av motorn som gör det enklare att nå. DF25 med manuell start har dessutom en dekompressionsfunktion som gör att dragsnöret går lättare.
V-twin
Motorn är en 25 hk V-twin med två ventiler per cylinder. Den avger minimalt med vibrationer tack vare den 70°-gradiga V-vinkeln, som också bidrar till modellens kompakta form. Positioneringen av V-twin
motorn gör att tyngdpunkten kommer längre fram mot akterspegeln, vilket gör det enklare att tilta motorn. Det underlättar mycket då man tiltar motorn för hand.
Smidig service
Oljekontroll eller oljebyte är ingen match på DF25. Både oljesticka och oljefilter är placerade så att du inte behöver lyfta av sidokåporna. DF25 har också en inbyggd vattenseparator som avlägsnar eventuellt vatten som tränger in i bränslesystemet.
Förpackningen innehåller
DF 25 L
Bränsletank 25L med slang
Propeller
Verktygsats
Svensk Manual
Garanti
7 års garanti på Suzuki utombordsmotorer. Vår nya garanti innebär ett bekymmersfritt ägande och trygghet för dig som kund. Många yrkesanvändare såsom t.ex. fiskeguider och ribcharterföretag, väljer Suzuki utombordare på grund av driftsäkerheten och prestandan.
Miljömärkning
Euro 1 Emissions Standards (EU direktiv 2003/44/EC)
Detta märke representerar anpassningen för de EU-direktiv som gäller avgas- och bullernivå.
EU-direktiven är satta av EU parlamentet och Rådet. Denna standard började gälla från den 1 januari 2006. De utombordsmotorer som uppfyllde emissionsstandarden för 2005 inkluderas även under denna klassificering.
CARB trestjärnig och tvåstjärnig
Stjärnmärkena representerar motorer som håller kraven från California Air Resources Board´s (CARB) 2008 emissionstandard. Det tvåstjärniga märket betyder att motorn håller kraven från 2004. CARB 2008 (trestjärnig) och CARB 2004 (tvåstjärnig) håller 65% respektive 20% lägre emissions än EPA 2006 standarden. Samtliga 2007 års modeller uppfyller kraven för CARB 2008.
Rigglängd
Rätt rigglängd behöver för att propeller och motorns vattenpump ska fungera riktigt och att du ska kunna nyttja motorns prestanda på ett riktigt sätt. Man väljer inte rigglängs efter vattendjupet vid båtplatsen.
Akterspegelns höjd är ett enkelt sätt att faställa om båten behöver en lång eller kort rigg på motorn. Givetvis spelar utformning på botten och typ av båt in på val av rätt längd men utgångsregeln är höjden på akterspegeln.
Akterspegels höjd upp till 434 mm ( under 40 cm ) - Kort rigg
Akterspegels höjd upp till 561 mm ( över 40 cm ) - Lång rigg
Är akterspegels höjd ingen bra måttstock, som på segelbåtar med motorfäste i aktern ( nästa alltid lång rigg till segelbåt ) är tum regeln att antikavitationsplattan ska vara minst 100mm under vattenytan.