Garmin GHP Reactor 40 Mechanical Retrofit Corepack
UTGÅTT OCH ERSÄTTS AV 010-02794-02 PACKET MED GHC 50
Vårt mest följsamma autopilotsystem på sjön
- AHRS (Attitude Heading Reference System) med solid state i nio axlar
- Minimerar riktningsfel, kursavvikelser, roderrörelse och strömförbrukning samtidigt som den ger en bekvämare resa
- Minimal driftsättningshantering och kalibrering
- Hanterar lägen för kurshållning, fast vindvinkel, gradvisa svängar och slag/gipp
Med ett komplett paket utformat för motorbåtar och segelbåtar tillför Garmin en avancerad marin teknik till båtintresserade, som tidigare endast var tillgänglig för kommersiella båtar. Reactor 40-autopilotserien är helt enkelt vårt mest följsamma autopilotsystem någonsin.
Reactor 40-autopiloter är mycket mångsidiga. Funktioner för både motorbåtar och segelbåtar finns i alla corepack, exempelvis kurshållning, vindvinkel, slag/gipp, gradvisa svängar med mera. Välj helt enkelt den autopilot som är kompatibel med ditt befintliga styrsystem. Om du inte ser en kompatibel Reactor 40, så kommer du att upptäcka att Reactor 40 mekanisk/eftermonterad/solenoid är kompatibel med en mängd olika styrsystem, oavsett om det gäller hydraulisk, kabeldriven, mekanisk eller solenoid. Du parar helt enkelt ihop GRF™ 10 med drivsystem som redan finns ombord.
Reactor 40 mekanisk/eftermonterad/solenoid autopilot corepack är perfekt för segelbåtar och motorbåtar med direkta eller kabelmanövrerade styrsystem. Reaktor 40-autopilotsystemet under däck ger kaptener det där ”extra paret händer” de behöver så att du tryggt kan ägna dig åt dina segel, linor, vinschar och radio. Reactor 40, med AHRS med solid state i nio axlar, kan fästas överallt, i alla riktningar och kräver minimal driftsättningshantering.
AHRS med solid state i nio axlar
Reactor 40 har avancerad AHRS med solid state i nio axlar och kan fästas nästan överallt, i alla riktningar. Dessutom minimerar det här nya systemet riktningsfel, kursavvikelser, roderrörelse och strömförbrukning, samtidigt som det ger en bekväm resa för alla ombord.
Reagerar på havsförhållanden
Den här fantastiska autopiloten reagerar på havet för att hålla kursen. Även när båten stampar och rullar kan du tryggt lita på att Reactor 40-autopiloten håller dig på önskad kurs.
Minimal driftsättningshantering och kalibrering
Alla autopiloter kräver driftsättningshantering och kalibrering – varenda en. Vi vet att du vill komma ut på sjön snabbt och har därför gjort den här processen så snabb och enkel som möjligt. Det är just det som är the Power of Simple.
Fullständig integrering med Garmin plottrar
Tillsammans med vår kompatibla nätverksplotter har du fullständig kontroll på Reactor 40, var du än befinner dig på båten. Förutom att hålla kursen vid i princip alla väder- och vindförhållanden kan systemet smidigt utföra flera olika förprogrammerade trolling- och sökprocedurer. Med en kompatibel nätverksplotter från Garmin och BlueChart® g2 Vision®- kartor (säljs separat) kan du dessutom få extrafunktioner som Automatisk vägledning1, som automatiskt styr efter GPS-rutter.
Behåll kontrollen med Shadow Drive teknik
På hydrauliska installationer kan du lägga till patenterad Shadow Drive-teknik till Reactor 40 mekanisk/eftermonterad/solenoid autopilot corepack. Du kan vara trygg i vetskapen om att du behåller kontrollen också när autopiloten är aktiverad. Shadow Drive-systemet gör att autopiloten inaktiveras automatiskt om rattpumpen vrids, vilket ger dig full frihet att manövrera båten. Autopiloten tar över igen automatiskt när du håller en stadig kurs.
Välj mellan tre klasser av drivenheter
Reactor 40 finns med tre linjära drivenheter (säljs separat) som kan driva många olika styrsystem på de flesta mellanstora till stora fartyg (beroende på den specifika installationen). Alla Garmins linjära drivenheter har en inbyggd roderlägessensor.
Klass A-drivenhet – upp till 28 500 lbs deplacement
Kompakt klass B-drivenhet – upp till 48 400 lbs deplacement
Klass B-drivenhet – upp till 79 000 lbs deplacement
Anslut till nätverksenheter
Reactor 40-autopiloten drivs med upp till 3 GHC™-styrenheter. GHC kommunicerar med autopilotsystemet via NMEA 2000®-nätverket, så att autopilotens kursdata enkelt kan delas med andra enheter. Detta aktiverar MARPA- och kartöverlagring vid anslutning till en Garmin-plotter. Det finns en handhållen trådlös fjärrkontroll som tillbehör, men för största möjliga bekvämlighet kan du styra din GHC med hjälp av en kompatibel quatix® eller quatix 5, en marin multisport-smartwatch.
Få mer sinnesro
Lägg till en valfri GRF 10 Lägg till en roderlägessensor som tillval så kan du ytterligare förbättra kapaciteten hos din Reactor 40-autopilot.
1 ¹Automatisk vägledning är avsett endast för planering och ersätter inte säker navigering.
Förpackningen innehåller:
Reactor 40 CCU (kursdator)
GHC ™ 20-styrenhetens skärm
ECU (elektronisk styrenhet)
ECU-strömkabel
Förbindningskabel
Summer
NMEA 2000®-droppkablar (2 meter)
NMEA 2000-T-kontakter
Termineringar, hane och hona
Dokumentation
Specifikationer:
CCU-mått: 10,9 cm x 11,2 cm x 4,8 cm
ECU-mått: 16,8 x 11,7 x 5,3 cm
Matningsspänning: 10 V till 30 V
Driftstemperatur: från -15 till 60 °C (från 5 till 140 °F)
Maximal stationär motorström: 15 A
Motorns maximala momentanström: 40 A
Maximal kopplingsström: 2,5 A (för enheter som kräver mer ström än 2,5 A behöver ett relä läggas till kopplingskretsen)
Summer-/larmspecifikationer
Mått (L × diameter): 23 x 25 mm
Vikt: 68 g
Temperaturområde: från -15 till 55 °C
Kabellängd: 3,0 m